środa, 3 sierpnia 2016

XII WYZWANIE DECU Style - Mała szkatułka z pawiem

Tym razem pokazujemy szkatułkę z rajskim kwiatem i pawiem w złotej ramce. Całość jest lakierowana na wysoki połysk, wieczko pokryte złotymi spękaniami. Miała przywodzić na myśl starą, kosztowną szkatułeczkę.
Czy się udało? :)

Początkowo nie byłam przekonana do tego wyzwania. Siedziałam przed drewnianym pudełeczkiem bez pomysłu, aż przyszła wena :) Od razu wzięłyśmy się za mieszanie farb tak, aby uzyskać ciemno-czekoladowy brąz. Ola stworzyła idealny odcień i zabrałam się do malowania.
Wieczko i wnętrze pudełeczka są brązowe, ranciki złote, a ścianki zostały pomalowane na kremowo (potem nakleiłam na nie papier). Chciałam, żeby szkatułka była bogato zdobiona i złocona, dlatego pomalowałam rameczkę swoją ukochaną ciemno-złotą farbą. Pawia i kwiat pokryłam lakierem o potrójnej grubości, który miał przypominać szkiełko, ale po wyschnięciu popękał, zupełnie jak dwuskładnikowy lakier do spękań. Stwierdziłam, że efekt mi się podoba, więc malowałam dalej :).


Boczki pokryłam cienkim papierem (40 g), a wieczko lakierem dwuskładnikowym do spękań (step 1 i step 2). Spękania uwydatniłam złotą pastą antyczną. Całość polakierowałam kilkakrotnie, tak aby uzyskać widoczny połysk. Niech żyje paw!
 
Pracę zgłosiłam do wyzwania DECU Style (w końcu paw jest w rameczce!). Tym samym "rywalizuję" z własną córką, ale obie się starałyśmy i wzajemnie trzymamy za siebie kciuki!

Podsumowanie:

1 komentarz: